• Vlad Ivanov, Catrinel Marlon, Rodica Lazar
  • Romania
  • thriller, komedie
  • Romanian, English
  • Dutch, French

Exclusieve preview, aangeboden door het Internationaal Filmfestival Rotterdam.

De naam Porumboiu staat garant voor arthouse parels. Denk maar aan “4 Months, 3 Weeks, and Two Days”& “The Death of Mr. Lazarescu”. De Roemeense regisseur verrast dan ook vriend en vijand met zijn eigenzinnige blik op het film noir genre. Hij levert zijn meest toegankelijke en grappigste film tot op heden af.

Cristi is een inspecteur bij de politie van Boekarest die beide kanten van de wet bewandelt. We volgen hem van Boekarest tot de Canarische Eilanden en terug, en komen onderweg een femme fatale, een geheimzinnige oude fluittaal, bedrog en verraad, en komische plot twists tegen: ‘The Whistlers’ is een film noir zoals je die nog nooit gezien hebt. Het hoofdpersonage denkt effectief de hoofdrol te spelen in zijn eigen verhaal, maar verdwijnt als veredelde gastrol in de annalen van de geschiedenis.

An elegant and stylishly crafted piece of entertainment.
The Guardian

Filmfestival Oostende
28 Jan 20:00 tickets
1 Feb 20:00 tickets
10 Feb 20:00 tickets
16 Feb 19:30 tickets

These films will also interest you

Adoration

thriller drama

‘Adoration’ is het verhaal van Paul, een 14-jarige dromer. Zijn moeder is werkvrouw in een psychiatrisch ziekenhuis. Zijn vader is lang geleden uit hun leven verdwenen. Tijdens de zomervakantie wordt een nieuwe patiënte opgenomen, Gloria, een schizofreen tienermeisje. Paul wordt halsoverkop verliefd op haar en samen lopen ze weg van de wereld van de volwassenen. Zijn liefde wordt stevig op de proef gesteld wanneer het roekeloze karakter van Gloria de bovenhand neemt...

De Belgische regisseur Fabrize du Welz weet als geen ander hoe hij de mystiek van de Ardennen vertaalt naar een sfeervol verhaal (‘Calvaire’, ‘Alleluia’). Hij krijgt hiervoor de steun van klinkende namen als Béatrice Dalle, Benoît Poelvoorde en Peter Van Den Begin. Maar het zijn de jonkies Fantine Harduin en Thomas Gioria die film dragen.

a brooding, sometimes bloody fairy tale of amour fou
- IONCINEMA

Adoration

25 Jan 17:00
14 Feb 20:00
Show all

The Good Liar

thriller drama

Het recept van deze entertainende film: twee topacteurs (Helen Mirren, Ian McKellen) steken elkaar de loef af terwijl het verhaal je van de ene verbazing naar de andere voert. Wat begint als een schijnbaar onschuldige date tussen twee oudjes, verandert in een emotionele rollercoaster, rijkelijk gevuld door de bewogen levenswandel van beide protagonisten.

Het is een verademing om nog eens een echte Hollywood-film te zien die aandacht heeft voor mensen op leeftijd. Kwaliteit met rimpels!

The Good Liar

25 Jan 20:00
28 Jan 17:45
1 Feb 17:00
3 Feb 17:15
Show all

The Barefoot Emperor

komedie

Avant-Première: VR 21/02 - 20.00 uur
Meet the Directors: Peter Brosens & Jessica Woodworth
+ receptie

The Barefoot Emperor vertelt hoe de laatste Koning der Belgen de eerste Keizer van Europa wordt. Peter Van den Begin speelt opnieuw Nicolas III, Koning der Belgen. In de vorige film van Brosens en Woodworth ‘King of the Belgians’ zag hij zijn koninkrijk uiteenvallen. In ‘The Barefoot Emperor’ raakt de koning door een geweerschot in Sarajevo gewond aan het oor en wordt hij wakker in het zomerverblijf van Tito, de voormalige president van Joegoslavië, op een eiland voor de westkust van Kroatië. Hij probeert te ontsnappen, maar wordt tegengehouden door een speciale delegatie en benoemd als eerste Keizer van het nationalistische Nova Europa. Maar de koning wil niet langer zijn leven door anderen laten bepalen en neemt het lot in eigen handen.

The Barefoot Emperor

21 Feb 20:00
Show all